Українське КІНО
Пятниця, 19.04.2024, 11:07
Меню сайту
Категорії розділу
Статті [4]
Законодавство [2]
Нормативно правові акти, що діють в УКРАЇНІ та за її межами...
Конструкція творчого процесу [6]
Сконцентровано загальну інформацію
Пошук
Колеги
...
Колекція українських шрифтів каталог сайтів Пиши українською
Головна » Статті » Конструкція творчого процесу

ЯК СТВОРЮВАТИ КІНО
Чи ти збираєшся зняти ігровий, документальний фільм або соціальну рекламу - завжди вивчай тему свого проекту і не бійся запозичувати ідеї зі своїх улюблених книг і телепрограм.

Запитай себе - які фільми і програми мої найулюбленіші? Це новини, комедії, бойовики, ток-шоу, музичні кліпи? Коли ти дивишся їх, звертай увагу на роботу акторів, ведучих, коментаторів, на те, як збудований сценарій. Стеж за роботою оператора - переміщенням камери, різними кутами її розташування, і кадрами, використовуваними в кожній програмі. 

Обговорюй з іншими учасниками проекту те, що ви дивитеся по телевізору або на відео. Вирішите, що вам подобається і чому, а що можна було б зробити краще. 

Головне - експериментуйте і створюйте свій, унікальний стиль!  

Запам'ятаєте: у кожного члена команди "KWN КІНОСТАРТ" є своя, дуже важлива роль. У цьому керівництві ти знайдеш опис тих професій, які потрібні, аби зняти хороший фільм. 

Ті, хто його створюють, краще всього працюють, коли діють разом! 

Важлива складова створення сюжету, яким твоя команда зможе пишатися, - вивчення і підбір матеріалу. Час, витрачений на збір фактів в бібліотеці або на попереднє інтерв'ю, допоможе поліпшити вміст і якість твого сюжету. 

Але до того як почнеш вивчати матеріал і збирати команду, ти повинен точно представляти - а що, власне, хочеш створити? 

ПОРАДИ ПРОФЕСІОНАЛІВ 

Сценарій

Виріши, з чиєї точки зору вестиметься оповідання (хто розповідає і що збирається розповісти). 

Не користуйся словами, якщо історію можна розповісти за допомогою картинки. 

Приведи своїх глядачів на місце дії. 

Діалог має бути реалістичним (таким, як люди говорять в житті). 

Діалоги і оповідання повинні сприяти розвитку дії. 

Використовуй дієслова, що позначають дію. 

Використовуй реалістичні деталі (одяг, який личить для цього часу, місця дії, персонажа). 

Сценарій повинен включати опис місця дії, декорацій, костюмів. 

Голос за кадром позначає місце дії, описує, що сталося або скоро станеться, пояснює, як події зв'язані один з одним. 

Чи залучаєш ти глядача в сюжет? Чи розпалюєш його інтерес так, щоб йому захотілося дивитися далі? 

Чи є чітко позначена кінцівка, в якій вирішується проблема? 

Зйомка

Члени команди, які не виступають перед камерою, повинні перевірити устаткування до початку зйомки. Наприклад, режисер або режисер-постановник повинні вимагати перевірки звуку, аби упевнитися, що мікрофони включені. 

Режисер-постановник повинні мати при собі список кадрів і викреслювати звідти зняті кадри. 

Координатор зйомок повинен скласти список контрольних питань для перевірки того, що все аудио- і відео устаткування, а також джерела електроенергії правильно сполучені, а акумулятори заряджені. Оператор перевіряє, чи досить місця на диску (плівці) для завершення кожного дубля, а також чи правильно підписаний кожен диск (плівка). 

Чим складніше твої відео сюжети, тим більше часу і зусиль вони вимагають. Але це не повинно тебе зупиняти. Дійсно, тобі доведеться багато працювати, але ніж більше зусиль ти вкладеш, тим кращого результату доб'єшся. 

Ті технічні навики і досвід спілкування, які з'явилися у тебе в дні роботи над фільмом, ще не раз згодяться тобі в майбутньому! 

Після того, як вся робота завершена, ти будеш радий, що витратив більше сил на те, аби створити фільм, яким ти і твої товариші по команді зможуть пишатися. 

Особливо якщо він попаде в число фільмів, відібраних організаторами проекту для участі в щорічному кінофестивалі. 

Зберіться командою і складіть список контрольних питань для кожної зйомки, аби знати, що все, що потрібне, є і готово до роботи. 

ВІД СЮЖЕТУ ДО СЦЕНАРІЮ  

Де знайти сюжет? 

Більшість з вас здивуються, якщо дізнаються, що численну безліч всіляких сюжетів оточують їх щодня! Треба лише придивитися уважніше до таких "звичайних речей і термінів, як: 

...Школа 

Математика, точні і природні науки, історія всі шкільні предмети надають можливості для створення сюжетів! Наприклад, кіно "Парк Юрського періоду" могло б ґрунтуватися на уроці біології на тему ДНК. Якщо тебе цікавить історія, можна зняти кіно про Льодовиковий період або про життя античного Риму. Пам'ятаєте фільм про трьох мушкетерів? Між іншим, автор роману, який ліг в його основу, знаменитий Олександр Дюма колись прямо так і говорив: "Історія - це всього лише цвях, на який я вішаю свою картину". 

...Художня література 

Хочеш екранізувати улюблену розповідь або повість? Для цього треба підготувати сценарій. Його персонажі і події можуть повністю дублювати ті, що описуються в книзі, а можуть трохи відрізнятися від нього (це називається "За мотивами"). 

...Стосунки між людьми 

Як складаються стосунки між твоїми однокласниками, хлопцями у дворі, а спортивному клубі? Які твої стосунки зі світом дорослих - батьками, вчителями, сусідами? Хто кого виховує? Хтось з твоїх друзів переживає перше кохання? Все, що відбувається між людьми, що міняє їх відношення до життя, гідно того, аби лягти в основу сценарію фільму. 

...Засоби масової інформації 

Телебачення, газети, журнали або Інтернет можуть послужити відмінною основою для твоїх сюжетів. Може, якусь інформацію про події в нашій країні або в інших країнах тобі хотілося б вивчити чим глибше, розглянути з різних сторін.  

Наприклад: по телевізору попереджають про небезпеку наркоманії. Подумай: у основу твого сюжету - наприклад, для соціальної реклами - могла б лягти, наприклад, доля твого ровесника (можливо, тобі доводилося насправді зустрічатися з такими персонажами?), що знайшов в собі сили здолати цю біду? 

Головне правило для сценариста: дивися на життя двома очима! Цікався тим, що відбувається довкола тебе! Май з усіх питань свою власну думку! Люби і прагни розуміти людей, що оточують тебе! 

Тепер, коли ти знаєш, "де" і "що", тобі треба подумати, "як".  

Як ти збираєшся розповідати свою історію? 

Ось декілька моментів, про які варто задуматися: 

ТИП 

У кожній історії розповідається про те, що сталося, з ким сталося, де і чому. Але ти відмітив, що про одну і ту ж подію можна розповісти по-різному? 

Нам потрібно представити персонажів, назвати проблему або конфлікт, який повинен вирішитися в сюжеті. Такий тип викладу називається оповідним. 

А аби не помилитися, запитай себе:

З якої точки зору буде розказаний сюжет? 

Яку ідею ти хочеш донести до аудиторії? 

Хто може бути потенційним глядачем фільму - діти або дорослі? 

Чим точніше відповіси на ці питання, тим простіше тобі розбиратиметься з жанром і форматом твоєї картини.  

Наприклад: Ти хочеш зняти сюжет на тему "Наш клас на екскурсії в Санкт-Петербурзі". Ти можеш розповісти про поїздку від своєї особи, від імені супроводжуючої вас вчительки, з точки зору твоїх батьків або супутників з поїзда. А може, цю історію розповість закохана пара твоїх однокласників або жителі міста, яке піддалося навалі такої галасливої орави? 

ФОРМАТ І ЖАНР 

Вибери формат і жанр, який краще всього передасть головну ідею твого сюжету. Погодься, документальний фільм "Наш клас на екскурсії" і комедія "Наш клас на екскурсії" - це дві величезні різниці. У першому випадку ти приділиш увагу реальним подіям, через них постараєшся розповісти про місто, його пам'ятні місця, історію, спробуєш зрадити враження від поїздки. У другому - сконцентрируешься на забавних і смішних ситуаціях, які сталися або могли статися з хлопцями під час поїздки. 

Учасники нашого проекту можуть вибрати для роботи один з трьох вподобаних форматів:

Документальний фільм. 

Ролик соціальної реклами. 

Нарешті, художній фільм, зі всією його різноманітністю жанрів - комедія, мелодрама, трилер, бойовик, вестерн і так далі 

А теми нашого проекту наступні:

Спілкування (розкажи цікаві історії про твоє спілкування з однолітками, вчителями, рідними і іншими людьми, які тебе оточують) 

Екологія (темою стануть історії про захист нашої природи, збереження чистоти нашої Землі, води і повітря і так далі)  

Що потрібно зробити, аби вийшов хороший сценарій? 

Всі відео сюжети показуються за допомогою картинок і слів. Хороший сценарій дуже важливий і служить керівництву, як вказівкник на тип кадрів, які повинен зняти оператор.  

Як почати сценарій? 

Почни так, ніби описуєш послідовність подій, які тобі відмінно відомі. Перше завдання – щоб ті, хто буде це читати, зрозуміли, як ти собі уявляєш розвиток сюжету і як це можна було б зняти. 

РОЗВИТОК СЦЕНАРІЮ 

Побудуй сценарій на наступному:

Центральна частина - досліджує і пояснює твій сюжет. Тут відбувається дія. Наприклад: Виявляється, що пара однокласників - юнак і дівчина - закохані один в одного, вони вирішують "загубитися" в незнайомому місті, і вся група вимушена їх шукати. 

Кінцівка - вирішує проблему або конфлікт сюжету. 

Наприклад: Лише до ранку хлопці знаходяться, але вигляд у них такий закоханий, що вчителька вирішує не карати "порушників спокою". 

Ось один з методів, яким можна користуватися, коли пишеш сценарій: 

Відео: Що ми бачимо? 

Місто за вікном автобуса. Вечір. Дощ. Вогні вітрин. Перехожі під парасольками. Впізнанні пейзажі - Невський проспект, пам'ятник Петру Першому і так далі 

Закохані стоять на набережній Неви. 

Аудіо: Що ми чуємо?  

Шум дощу. Звуки вечірнього міста. Гул моторів. Шелест шин по мокрому асфальту. 

"Треба йти. Нас вже, напевно, шукають". 

Ще один інструмент тобі в допомогу - розкадрування. 

На ній можна розмістити більше деталей, чим в списку кадрів. Це погляд на твій сценарій кадр за кадром. Ти можеш використовувати фігурки, що наклеюються, аби показати, яка дія відбуватиметься в кожному кадрі 

Після того, як у тебе буде готовий робочий сценарій, склади список кадрів - картинок або сцен – котрі потрібні, аби краще викласти сюжет. Одночасно з діалогом твій сценарій повинен розповідати про персонажів і місце дії твого сюжету. 

Ось, наприклад, декілька питань, відповіді на яких дадуть більше інформації про твій сюжет:

Як виглядають головні герої? 

Скільки людей їздило на екскурсію? 

У скільки відходив поїзд в С.-Петербург? 

Як виглядає вчителька - скільки їй років, в що вона одягнена? 

Хто з однокласників здогадувався, що в цієї пари роман?  

Відповіді на цих і аналогічні питання допоможуть тобі подумати про те, що тобі треба зняти - людей, бутафорію, пейзаж. Подумай також і про те, де знімати, про сам кращий час для зйомок і про "логістику" зйомки твого сюжету. 

Отже, сценарій у тебе є, ти вже зовсім близький до зйомок, але..... Чи готовий ти знімати? Після того, як сценарій розроблений, виріши:

Де проходить зйомки? 

Як дістатися до того місця, де ти зніматимеш? 

Чи відповідне там освітлення? 

Чи потрібний дозвіл для ведення там зйомок? 

Скільки часу ти зніматимеш? 

Який реквізит - костюми, декорації і так далі - тобі знадобиться? 

Переклав на УКРАЇНСЬКУ мову Олег Дорош

Джерело: http://www.panasonic.ru/kwn/how_to_make_f.php
Категорія: Конструкція творчого процесу | Додав: ne-format (18.10.2009)
Переглядів: 3701 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
0  
1 golik2004   (26.01.2016 17:34) [Материал]
urem u mahude vran

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування
ВИ?

Результати
Архів опитування
Всього голосувало: 149
Обговорити на форумі
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright QSAR © 2024 - 2009